وبلاگicon
اسفند 90 - اطلاعات عمومی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 
متن دلخواه شما
نظر یادتون نره
پیغام مدیر :
 
 
کارت ها و کتا ب های مفید
نوشته شده در دوشنبه 90/12/1
ساعت : 3:46 عصر
نویسنده : محسن خوش اخلاق
نظرات

اگر می خواهید با کانی ها آشنا شوید این کارت را بخرید.قیمت:15000ریال سایت خرید:

http://www.amoozesheoloom.ir/ProductList.aspx?id=60

  1. اگر می خواهید با کانی ها آشنا شوید این کتاب را بخرید.قیمت:25000 ریال .سایت خرید

http://www.chitra24.com/25007-B25007.html





:: برچسب‌ها: کانی ها



کانی چیست؟
نوشته شده در دوشنبه 90/12/1
ساعت : 3:37 عصر
نویسنده : محسن خوش اخلاق
نظرات

انی ماده‌ای است طبیعی، بلورین، جامد و غیرآلی که در ترکیب سنگ‌های پوسته زمین یافت می‌شود و دارای فرمول شیمیایی و ساختمان اتمی مشخص است. برخی کانی‌ها از یک عنصر خالص و بسیاری از آن‌ها از دو یا چند عنصر درست شده‌اند. واژه کانی از واژه فارسی کان گرفته شده‌است که در زبان عربی به آن معدن گفته می‌شود. بنابراین، کانی به ماده‌ای گفته می‌شود که به طور طبیعی از معدن (کان) به دست می‌آید و معدن بخشی از پوسته زمین است که در آن به اندازه چشم‌گیری، کانی یافت می‌شود. موادی مانند شیشه، چینی، آلیاژهای گوناگون، که انسان آن‌ها را ساخته‌است، و موادی مانند مروارید صدف، استخوان، عاج و بسیاری دیگر، که جان‌داران می‌سازند، کانی نیستند.

تنها استثنا از این تعریف گرافیت و ذغال سنگ است که در حقیقت منبعی آلی دارند ولی در مسیر تکامل خود دستخوش تغییرات بسیار شده‌اند و در حقیقت به طور مستقیم ریشه? آلی ندارند.

مساله? دیگر یخ است که بیشتر زمین‌شناسان طبق تعریف آن را کانی می‌دانند. نفت را نیز گروهی از زمین‌شناسان کانی می‌دانند.




:: برچسب‌ها: کانی ها



کانی ها
نوشته شده در دوشنبه 90/12/1
ساعت : 3:35 عصر
نویسنده : محسن خوش اخلاق
نظرات

 

فصل سوم 

Φکانی هاΦ




:: برچسب‌ها: کانی ها



برج چیست؟
نوشته شده در دوشنبه 90/12/1
ساعت : 3:17 عصر
نویسنده : محسن خوش اخلاق
نظرات
  • بُرج ساختمانی بلند را گویند که با هدف اسکان، گردشگری، نصب آنتن‌های مخابراتی و... ساخته‌می‌شود. مانند:برج میلاد، برج ایفل و ...
  • بُرج در نجوم، به هریک از بخش‌های دوازده‌گانه? دائرةالبروج گفته می شود.
  • بُرج در گاه‌شماری، به هریک از دوازده ماه در یکسال خورشیدی گفته می شود.
  • بُرج نام کتابی پادآرمانشهری از آثار جِی. جی. بالارد است.
  • برج آب نوعی از برج محزن‌دار است.
  • برج خنک کننده به سازه‌ای گفته می‌شود که در صنعت برای خنک کردن به خصوص بخار آب و آب و دیگر مایعات کاربرد دارد.



:: برچسب‌ها: برج



برج کج پیزا
نوشته شده در دوشنبه 90/12/1
ساعت : 3:7 عصر
نویسنده : محسن خوش اخلاق
نظرات

این برج با 85 متر طول و 14500 تن وزن در توسکانی ایتالیا واقع است. آغاز ساخت این برج در دوره رنسانس در 9 آگوست 1173 به انجام رسید. گفته می‌شود در آن دوره، ثروتمندان ایتالیا و طبقه اشراف برای رقابت با یکدیگر مشهورترین هنرمندان و معماران را مأمور ساختن شاهکارهای معماری می‌کردند.

در قرن دوازدهم، اهالی شهر پیزا تصمیم گرفتند کلیسای آنها برجی داشته باشد که برج سینت مارک را تحت تأثیر قرار دهد. پس از آن که پایه‌های بنا حفر شد، معماری کار آزموده به نام دیوتیسالوی که مسئول ساختمان این برج بود، نخستین سنگ آن را بنا نهاد. اما چند سال پس از شروع ساخت آن، هنگامی که تنها سه طبقه پایینی آن به پایان رسیده بود و پیش از آنکه ارتفاع برج به 12 متر برسد، این برج خمیدگی خودش به سمت جنوب‌شرقی را نشان داده بود. پس از آن ساخت این برج به مدت 100 سال متوقف شد.

در سال 1234 از معمار دیگری به نام بونانّو پیزانو خواسته شد تا ساختمان برج را تمام کند. او چهارمین سقف بنا را به پایان رساند و آن را نیمه تمام گذارد و چهار طبقه بعدی آن با همان تمایل به خمیدگی به پایان رسید. سپس معمار دیگری رشته کار را بدست گرفت و طبقات پنجم و ششم را تمام کرد، اما پایه اصلی همچنان منحرف می‌شد.

تقریبا صد سال بعد، معماری به نام جووانی پیزانو ساختمان آخرین بالکن را به پایان رساند و ناقوس‌های برج را در نزدیک مرکز ثقل نصب کرد.

بدین ترتیب در سال 1350، یعنی پس از 176 سال، ساختمان برج به ارتفاع 85 متر با تعداد 7 زنگ در بالای آن به وزن بیش 29 تن، پایان یافت. از آن زمان تا کنون و در مدت 7?5 قرن مدام به انحراف این برج افزوده شده و در حال حاضر 2/4 متر از خط اصلی خود انحراف پیدا کرده‌است.

این برج 55 متر بلندی و هفت ناقوس داشت، که به علت خطر ریزش آن، ناقوس‌های آن به صدا در نمی‌آمدند. در آن 300 پله نصب شده‌است و ضخامت پی‌های برج در حدود 5 متر است که روی ماسه، کار گذاشته شده‌اند. عده‌ای معتقد هستند همین امر سبب کج شدن برج شده‌است. کارشناسان می‌گویند علت اصلی انحراف برج مربوط به خاک زیربنای آن است که دارای ساختمان اسفنجی می‌باشد. این منطقه از شن و خاک و رس آبرفتی حاوی 60 درصد آب تشکیل شده و در حقیقت بنای برج روی یک زمین باتلاقی ساخته شده‌است.

انفجار بیش از یک هزار بمب در جنگ جهانی دوم در این شهر و وقوع حدود 100 زلزله خفیف و شدید در این منطقه، نتوانسته‌است برج کج را به زمین بیندازد و این برج هنوز هم به خمیدگی خود ادامه می‌دهد. کل انحراف برج 2/4 متر است که 30 سانتیمتر این کجی، مربوط به 100 سال اخیر است. این برج هر سال 2?5 سانتیمتر به سمت زمین کج می‌شود و گفته می‌شود احتمالا تا 80 سال دیگر سقوط خواهد کرد.

بر طبق یک افسانه گالیلئو گالیله که خود نیز یک پیزایی بود، آزمایش‌هایش در مورد سقوط آزاد را در طبقات بالای این برج انجام داده‌است.

این برج به این ترتیب، به نشان اصلی شهر پیزا تبدیل شد و سال 1987 نیز توسط یونسکو به میراث فرهنگی پیوست.

از 7 ژانویه 1990 بازدید از این برج توسط توریستان ممنوع شد. چون خطر ریزش آن افزایش پیدا کرده بود. پس از 12 سال و کمی راست‌سازی برج از 15 دسامبر 2001، دیدار از این برج 14،500 تُنی مجدداً توسط بازدیدکنندگان آزاد شد.




:: برچسب‌ها: برج



برج دوقلو
نوشته شده در دوشنبه 90/12/1
ساعت : 3:1 عصر
نویسنده : محسن خوش اخلاق
نظرات

برج‌های دوقلوی پتروناس از بلندترین آسمانخراش‌های جهان هستند که در شهر کوالالامپور در کشور مالزی قرار گرفته اند. برجهای دوقلو با احتساب آنتن بالای برجها، 452 متر ارتفاع دارند. تعداد طبقات هر برج 88 طبقه است و جمعا 78 آسانسور در این دو ساختمان فعال هستند. این دو برج از زیر توسط مرکز خرید سوریا به هم وصل هستند. همچنین پلی طبقات 41 و 42 این دو برج را به هم متصل می‌کند. ارتفاع این پل از سطح زمین 175 متر و طول آن 56 متر است.

کار ساخت این برجها از سال 1995 شروع شد و در زمانی کوتاه در سال 1998 به اتمام رسید. دولت مالزی ساخت این برجها را به عنوان نماد پیشرفت اقتصادی این کشور در دستور کار خود قرار داد. امروزه برج‌های دوقلو پتروناس به یکی از نمادهای اصلی کوالالامپور و مالزی تبدیل شده اند.

معمار این بنا سزار پلی است. 

شایان ذکر است به دلیل نزدیکی این برجها به مرکز نمایشگاههای مالزی (KLCC) این برجها نیز به اشتباه به برجهای KLCC معرفند به شکلی که در سرتاسر جاده‌های مالزی، تابلویی که شما را به سمت این برجها هدایت می‌کند و عکسی از برجها را نیز داراست به این برجها با همان نام KLCC اشاره مینماید.

این برجها توسط ژاپنی‌ها و کره‌ای‌ها - هر کدام یکی از برجها - طی مسابقه‌ای برای تکمیل پروژه ساخته شده اند و سپس دو برج با پلی به هم متصل شده اند. این برجها جزو بلندترین برجهای دوقلوی دنیا به شمار می‌روند.

در طبقه پایین برجها مجتمع خرید بزرگ سوریا قرار دارد. البته به توریستها خرید از این مجتمع به دلیل گرانی برخی اجناس در آن توصیه نمی‌شود. در طبقه پایین KLCC آکواریم زیبایی قرار دارد که در آن شما از دالان شیشه‌ای زیر آب کوسه‌ها و سفره ماهی‌های غول پیکر را از نزدیک خواهید دید. نمایندگی شرکت سونی و اغلب مارکهای لباس شاید از مراکز دیدنی این برج باشند. در طبقه بالای فروشگاههای برج سینما و فروشگاه کتاب بزرگی قرار دارد. موزه آثار هنری این برجها نیز شایان توجه است.





:: برچسب‌ها: برج